Mladoboleslavská Škoda Auto v dubnu prodala 81 400 aut, což je meziročně o 4,1 procenta více. Za první čtyři měsíce roku tak automobilka meziročně zvýšila prodej o 9,8 procenta na 324 100 aut. Obě hodnoty jsou rekordní.
Vysokých přírůstků odbytu dosáhla ve východní Evropě a Indii, zájem o česká auta klesl na trzích v západní Evropě. Oznámil to mluvčí firmy Jozef Baláž. Podíl značky na světovém trhu stále činí 1,5 procenta.
Pokles podle Baláže zaznamenaly téměř všechny západoevropské trhy, podle odhadů se prodeje aut všech značek snížily o 7,4 procenta. Tuzemská automobilka také zaznamenala pokles, a to 5,3 procenta.
Letos v dubnu na západoevropské trhy dodala téměř 30 400 aut, loni to bylo o 1700 aut víc. I přesto Škoda podle Baláže zaznamenala prodejní přírůstky ve Velké Británii, Rakousku, Švýcarsku, Norsku, Francii nebo Německu.
Na trzích ve východní Evropě naopak automobilka zaznamenala růst o více než 28 procent na 12 300 vozů. Loni v dubnu automobilka na tyto trhy dodala 9600 aut. Podle Baláže se zvýšil zájem o česká auta zejména v Rusku z loňských 5900 aut na letošních 8800 aut, což je nárůst o 48 procent. Na Ukrajině se počet dodaných aut zvýšil přes 14 procent na 1400 aut.
Automobilka v dubnu posílila také na středoevropských trzích, kde podle Baláže prodeje vzrostly o 7,7 procenta na 11 600 aut. Na český trh firma dodala 5500 aut, na slovenský 1500. Mírně se, o 1,1 procenta, zvýšil počet dodaných aut na růstové trhy v Číně, kde automobilka prodala 20 400 aut.
Růst zaznamenal i indický trh, kam Škoda dodala přes 3000 aut, proti loňskému dubnu o 36,8 procenta více. Podle Baláže je tam úspěšná zejména kompaktní limuzína Rapid, která se v Indii prodává od konce loňského roku. Škoda Auto tam letos v dubnu prodala téměř 1900 aut tohoto modelu.
Škoda Auto letos v dubnu prodala 36 600 vozidel Octavia, 22 000 Fabií, 9600 aut Superb, 7600 modelů Yeti, 3300 Roomsterů, 1900 modelů Rapid v Indii a 400 modelů Citigo v ČR.
Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 31,1 procenta. Následoval Roomster s nárůstem přes 16 procent, zájem o Octavie se zvýšil pouze mírně. Naopak o deset procent poklesl prodej aut Superb a o pět procent se snížil zájem o Fabie.
Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut. V roce 2011 prodala rekordních 879 200 aut. Meziročně prodej zvýšila o 15 procent.
Škodovka také ukončila příjem objednávek na model Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V novém ceníku platném od 28. května již nefigurují. Čekací lhůty na tyto vozy přesahovaly podle prodejců pět měsíců a kolidovaly by tak s náběhem nové generace modelu. Omezení výroby kvůli přípravě nové generace vozu potvrdil i mluvčí automobilky Jozef Baláž.
Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u Octavií deseti procent, u modelu Yeti téměř 40 procent a u vozu Superb 15 procent. Čekací doby na Superb a Yeti 4x4 činí zhruba čtyři až osm týdnů, v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci, uvedl Baláž.
TŘI MILIONY
Na začátku května ve Škodovce vyrobili třímiliontou Fabii. Ty jsou na trhu od roku 1999 a v dubnu byly druhé nejprodávanější.
FOTO: ČTK
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist