Upozorňujeme, že hovor může být nahráván, ozývá se zpravidla při volání na informační linky mobilních operátorů, pojišťoven či bank. Na nahrávky a jejich analýzu se v Česku specializuje systém ReDat pardubické firmy RETIA, který z nich dokáže poznat třeba emoční rozpoložení zaměstnance i volajícího, jazyk, kterým mluví, či zda během hovoru padne jméno konkurence.

"Systém například operátorovi poradí, zda je klient na druhé straně telefonu připravený přijmout obchodní nabídku. Lze vyhledat hovory s úspěšným prodejem a najít v nich souvislosti s frázemi, načasováním, typem zákazníka či nabízenými produkty," říká Petr Novák, ředitel a spolumajitel společnosti RETIA, kterou založil v roce 1993 s několika kolegy z bývalé Tesly Pardubice, jež tehdy skončila v konkurzu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se