Češi při nákupech stále častěji dbají na to, aby kupovali zboží z Česka či přímo ze svého regionu. Upozornila na to aktuální studie společnosti Incoma GfK. Český původ potravin je podle ní důležitý pro 53 procent domácností, zatímco před rokem to tvrdilo jen 42 procent domácností.
Význam českého původu potravin vzrostl meziročně nejvýrazněji mezi staršími zákazníky. Analytici to připisují mimo jiné aférám kolem závadného polského zboží. "Mohl k tomu přispět i mediální tlak posledních měsíců okolo nekvalitních potravin dovážených do Čech," řekl HN Tomáš Drtina z Incomy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.