Hypermarkety v rozvinutých zemích mají problém. Ekonomická krize, která v posledních letech zasáhla svět, totiž zásadním způsobem mění i nákupní návyky spotřebitelů. Roste obliba menších obchodů a velká obchodní centra stojící na předměstích a za městy na to doplácejí.

Největší britský obchodní řetězec Tesco například omezí otvírání nových supermarketů poté, co jejich počet v uplynulých letech prudce narostl. Pod velkým tlakem menších obchodních řetězců se ve Spojených státech ocitl i největší světový obchodní řetězec Walmart. Špatné výsledky mají v poslední době i supermarkety německého řetězce Metro - podle prodejů jednoho z největších na světě.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se