Na počátku 30. let minulého století se Emile Darl'mat, jeden z největších dealerů značky Peugeot, rozhodl, že vrátí francouzskou značku do světa motorsportu. Jeho pozice byla natolik neochvějná, že mohl dokonce využít továrních zdrojů a financí. Mimo to mu k ruce byl Marcel Pourtout, specializující se na zakázkové karoserie, a designér Georges Paulin, s nimiž v roce 1927 představil první exemplář postavený na šasi Peugeotu 301. Kupé ovšem nebylo tím, čím by původně vystudovaný zubař Paulin hodlal proniknout do automobilového světa. Jeho hlava byla plná myšlenek na kabriolet, který by oslnil automaticky ovládanou pevnou střechou. Tedy systémem, který automobilky začaly využívat až po roce 2000.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se