Škoda Auto zahájila v sobotu tuzemský prodej kompaktní limuzíny Rapid. Autorizovaní prodejci i zákaznické centrum automobilky v Mladé Boleslavi zvali zákazníky na testovací jízdy a přijímali objednávky. První kupující si vůz objednal hned po otevření salonu v 9.00 hodin, řekla Radka Čihulková ze zákaznického centra Škody Auto.

Na novinku, která vyplňuje mezeru mezi modely Fabia a Octavia, se do mladoboleslavského zákaznického centra přišly podívat desítky jednotlivců i rodin zejména z řad zaměstnanců Škody. Automobilka podle mluvčího Jozefa Baláže registruje několik stovek předběžných objednávek.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Cena nového vozu začíná na 289 900 korunách za benzinovou verzi 1,2 MPI o výkonu 55 kilowattů s výbavou Active. Nejdražší verzí je turbodiesel 1,6 v kategorii Elegance s výkonem 77 kilowattů. Prodejci navíc do konce roku nabízejí jinak příplatkovou výbavu Paket Plus a další vybavení, například klimatizaci, tónovaná skla, litá kola či rádio.

Zájemce o první Rapid čekal před zákaznickým centrem Škody už čtvrt hodiny před otevřením. "Rapid se mi líbí, protože je to zase nějaký průlom ve škodovkách. Je to auto rodinné, které se podobá Octavii. Je to typická škodovka a myslím si nejpovedenější, pro nás lidi s běžnými příjmy," popsal své důvody ke koupi starší muž.

"Překvapuje mě, že řidič nemůže ovládat otevírání všech oken," zhodnotil svou zkušební jízdu zhruba 45letý muž. Šestý rychlostní stupeň u 77kilowattového Rapidu na dálnici kvůli mlze nezařadil, ale vůz zrychluje velice pěkně, uvedl. Čtyřiatřicetiletý otec dvou dětí by si Rapid koupil hned, ale vlastní již Octavii. Na design si prý musel chvíli zvykat. "Tak, jak se mi Rapid před měsícem nelíbil, tak z této verze v černém provedení uvnitř jsem nadšený," řekl.

Jiného motoristu zase zklamalo, že v nabídce je jen jedna naftová verze. S jízdními vlastnostmi benzinového Rapidu byl spokojený, i když je podle něj slabší než jeho turbodieselová Octavia. Ocenil ale přehlednost přístrojové desky i to, že motor není téměř slyšet. Více dieselů by uvítal i čtyřicetiletý zaměstnanec automobilky, který je zvyklý se svou Dacií jezdit s průměrnou spotřebou 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Velký zájem o nový model škodovky hlásí i autorizovaní prodejci. Rapid v sobotu představila také firma Amond v Kladně. Podle vedoucího prodeje Radka Proška měli v autosalonu zamluvené tři vozy ještě před oficiálním zahájením prodeje. Počáteční zájem o auto by podle něj mohl pokračovat. Obrovský zájem o Rapid byl i v Brně. "To, co do konce roku dostaneme, bez problému prodáme," řekl jednatel Marek Leichmann.

Škoda očekává, že příští rok sjede z výrobní linky v Mladé Boleslavi vedle Fabií a Octavií zhruba 50 000 Rapidů. Výrobní kapacita linky má postupně vzrůst z 800 až na 1200 vozů denně.


289 900 KORUN

Základní cena nejlevnější benzinové verze Škody Rapid s motorem 1,2 MPI o výkonu 55 kilowattů a výbavou Active.

444 900 KORUN

Nejdražší verzí je turbodiesel 1,6 s výkonem 77 kilowattů a výbavou Elegance.



STŘEDNÍ TŘÍDA
Novinka, která vyplňuje mezeru mezi modely Fabia a Octavia, je od soboty k vidění v zákaznickém centru Škody Auto. Automobilka registruje několik stovek předběžných objednávek a zájem je i u dealerů.
FOTO: ČTK

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist