Reklama se obvykle dělí na několik kategorií. Je to reklama komerční, která je podle definice "informace pro spotřebitele, která mu umožňuje zvolit určité zboží nebo služby nejlépe vyhovující jeho potřebám a cenovým požadavkům".
Dále reklama dobročinná, která upozorňuje na nějaký dobročinný projekt a snaží se pro něj získat podporu, ať už finanční či jinou.
Třetí kategorií je reklama ve veřejný prospěch, která informuje občany o nějaké pro ně důležité zprávě či faktu z oblasti veřejného a společenského života. Zadavatelem je v této kategorii obvykle stát, některá jeho instituce, organizace či úřad. Mezi takové reklamy patří nejen informace o změnách v jízdním řádu MHD, ale třeba i kampaň o škodlivosti kouření. Do této kategorie se řadí i kampaně politické. Vzhledem k tomu, že politická reklama je sama o sobě hodně velká podkategorie, bývá někdy brána i jako samostatná, čtvrtá kategorie.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.