Reklama se obvykle dělí na několik kategorií. Je to reklama komerční, která je podle definice "informace pro spotřebitele, která mu umožňuje zvolit určité zboží nebo služby nejlépe vyhovující jeho potřebám a cenovým požadavkům".

Dále reklama dobročinná, která upozorňuje na nějaký dobročinný projekt a snaží se pro něj získat podporu, ať už finanční či jinou.

Třetí kategorií je reklama ve veřejný prospěch, která informuje občany o nějaké pro ně důležité zprávě či faktu z oblasti veřejného a společenského života. Zadavatelem je v této kategorii obvykle stát, některá jeho instituce, organizace či úřad. Mezi takové reklamy patří nejen informace o změnách v jízdním řádu MHD, ale třeba i kampaň o škodlivosti kouření. Do této kategorie se řadí i kampaně politické. Vzhledem k tomu, že politická reklama je sama o sobě hodně velká podkategorie, bývá někdy brána i jako samostatná, čtvrtá kategorie.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se