Simon Doonan, "spisovatel, aranžér a bonviván", jak sám sebe rád charakterizuje, nedávno vzpomínal v americkém časopise Slate, jak ho v roce 1999 síň Christie's povolala, aby připravil předaukční výstavu předmětů z pozůstalosti po Marilyn Monroe.

"Byla to nadreálná, výjimečná zkušenost," popisuje okamžik, kdy se začaly otevírat bedny, které 37 let ležely ve skladu. "Dotýkal jsem se jejích halenek od Pucciho, přistihl jsem se, jak svírám popraskané nákupní tašky, nacpané jejími punčochami a podprsenkami, držel jsem v ruce kartáče, v nichž se zachytilo pár světlých vlasů... Katalogizování trvalo měsíce. A já jsem si při tom uvědomil, že Marilyn byla šokujícím, nepředstavitelným způsobem štíhlá." Tak štíhlá a přitom vyvinutá, že na předaukční přehlídku nemohl najít manekýny. Doonan se také vyznává z toho, jak s Marilyn cítil kvůli smutným rokům, jež strávila v dětském domově. A jak blízká mu byla pro svoji věčnou snahu přebít vzpomínky na nuzné začátky životem v lesku a luxusu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se