První byli Francouzi: od doby, kdy do běžného provozu vyjel první skutečně vysokorychlostní vlak, už uplynulo více než třicet let. Stalo se to v roce 1981 na trati mezi Paříží a Lyonem a značka TGV (train á grande vitesse, tedy "vlak vysoké rychlosti") se stala synonymem rychlého železničního cestování.
Od té doby ovšem Francouzům vyrostla v mnoha zemích konkurence, rychlostí 250 km/h i vyšší se dnes po kolejích svezete ve Španělsku, Nizozemsku, Itálii, Německu, Rakousku i dalších zemích. O tom, že rychlá železnice má jednoznačně budoucnost, svědčí i obří investice do tohoto druhu dopravy probíhající v rychle se modernizujících mimoevropských zemích, jako je Čína či Turecko.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.