O tu zakázku usilovali natolik, že za ni nabídli pouze polovinu odhadované ceny. Po vleklých sporech s konkurenční firmou Skanska se nakonec Metrostav dočkal a v těchto dnech zahájil práce na nejdelším železničním tunelu v Česku poblíž Plzně. Na dokončení zakázky za 3,97 miliardy korun má firma tři roky. "Jak jsme nebyli ochotni dát takovou cenu na dálnici D1, tak tady ano. Protože to je jediný tunelový projekt, o kterém se dá uvažovat, že bude v nejbližší době vypsán," říká generální ředitel největší stavební společnosti v Česku Pavel Pilát. Jinak ovšem dumpingové ceny ostře kritizuje, podle něj mohou přivést mnoho firem v oboru ke krachu. A to včetně těch velkých, varováním by měl být letošní krach rakouské Alpine Bau. Stejně tak mu vadí chybějící koncepce českého státu v dopravní infrastruktuře a nevyhovující zákony.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se