Trask přebírá zodpovědnost za kompletní provoz souvisejících technologických systémů, jimiž jsou zejména EMC Documentum, Adobe LC, Kofax a Altassian JIRA. V rámci čtyřletého kontraktu Trask pro společnost RWE zajistí kromě podpory a cenové optimalizace také možnost rozvoje a technologické optimalizace s dlouhodobějším výhledem včetně přiblížení se osvědčeným postupům v této oblasti.
Společnost RWE se v rámci své současné strategie IT a snahy o snižování nákladů rozhodla soustředit vlastní síly pouze na klíčové oblasti, tedy na ty, které souvisejí s předmětem její činnosti (tzv. core IT). U ostatních oblastí, které slouží pouze pro podporu vnitřního chodu společnosti, nezahrnují vlastní obchodní know-how společnosti a neposkytují přímou přidanou hodnotu zákazníkům, se RWE rozhodla pro jejich zajišťování formou outsourcingu.
Oblast ECM je vůbec první z velkých oblastí, které se společnost RWE rozhodla outsourcovat.
Co přesně tedy outsourcing v kontextu ECM znamená? Jde především o poskytování komplexní garantované služby. Za veškerý provoz a funkčnost, podporu, řešení incidentů i rozvoj se starají specialisté Trasku. K zajištění plné spokojenosti klienta slouží smlouva o úrovni služeb (Service Level Agreement), jíž dodavatel mimo jiné garantuje vyřešení případných problémů ve stanovených lhůtách.
Výhodou této formy dodávky služeb je převzetí zodpovědnosti za celkovou funkčnost ECM. Trask je jako outsourcingový partner blíže uživatelům a případné problémy řeší v celé šíři, bez ohledu na zdroj jejich vzniku. To je klíčový rozdíl oproti službám servisní podpory, které společnost RWE zvažovala jako alternativu. V tomto případě jsou ovšem zajišťovány typicky pouze konkrétní definované činnosti pro podporu provozu systémů.
Podstatným přínosem komplexního outsourcingu oblasti ECM je skutečnost, že RWE není nucena udržovat vůbec žádné know-how a tým zaměřený na Enterprise Content Management. "Tento argument je o to důležitější, že ponechat si kompetenci ECM ve firmě není vždy úplně snadné. Důvodem je především nedostatek specialistů a s tím související relativně vysoké výdaje," říká Petr Fanta, projektový manažer a specialista na oblast ECM v Trasku.
Hlavním očekávaným přínosem pro zákazníka bylo kromě zeštíhlení IT, které se v souladu se strategickým záměrem věnuje pouze "core" oblastem IT, a snížení nákladů na danou oblast zejména zprůhlednění financování, především jednoznačné rozdělení nákladů na provoz a rozvoj. Díky použití ověřených jednotných postupů je přitom Trask schopen dosáhnout pro klienta zajímavých úspor.
Společnost RWE může těžit také ze synergií, které se do služeb Trasku promítají díky jeho přehledu přes všechny související technologie i znalosti utilit.
"Tyto synergie se odrážejí ve schopnosti Trasku vlastními silami zajistit spolehlivý provoz a řešit případné problémy, ať nastanou kdekoliv. Navíc naším cílem je poskytovat kvalitní služby ve prospěch klienta bez preference konkrétní technologie, takže jsme schopni v případě potřeby zajistit postupnou optimalizaci aplikačního portfolia s ohledem na skutečné potřeby klienta a tedy snížit náklady pro klienta," dodává Daniel Pecina, executive director zodpovědný za oblast ECM v Trasku.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist