Umění říci "ne" patří k dovednostem, které nejsou vlastní každému. Brzdí nás obavy, že odmítnutím něco ztratíme nebo nenávratně pokazíme, že se odmítnutý bude zlobit. V podnikání se obáváme především ztráty klienta nebo negativních referencí, které o nás bude šířit naštvaný zákazník. Říkat "ne" v pravou chvíli je ale nutné, chceme-li podnikat úspěšně a směřovat k cílům, jež jsme si stanovili.
Zákazníci občas přicházejí s požadavky, které není možné splnit, ať už se týkají neúnosně vysoké slevy, příliš krátkého termínu pro zhotovení zakázky či dodání zboží nebo způsobu provedení služby, který nemáme v nabídce. Naslibovat nemožné jen proto, abychom zákazníka neztratili, je ovšem krátkozraké. Pokud své sliby nesplníme, o klienta nakonec stejně přijdeme, a navíc uškodíme své pověsti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.