Vůbec první zpráva Horizon Report Europe: 2014 Schools edition shrnuje trendy a technologický vývoj, které pravděpodobně v příštích pěti letech ovlivní vzdělávání. Zpráva rozděluje výzvy, jimž evropské školy čelí, do tří kategorií: "řešitelné", "obtížné" a "zapeklité".

Zpráva tvrdí, že je nezbytné podniknout kroky k podpoře inovací při výuce, aby dostalo podporu intenzivnější využívání sociálních sítí, otevřených vzdělávacích zdrojů a nastal vzestup učení a hodnocení založené na údajích. Poskytuje tvůrcům politik a vedoucím pracovníkům ve školách cenné informace a pokyny o potřebě osvojit si digitální a otevřené zdroje. Zlepšené digitální dovednosti a přístup k digitálním a otevřeným zdrojům jsou zásadně důležité, a to nejen pro lepší výuku, ale také pro vytvoření flexibilnějších modelů vzdělávání, které usnadňují celoživotní vzdělávání.

Zpráva uvádí, že integrace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání učitelů a řešení nízkých digitálních kompetencí představují řešitelné problémy. V krátkodobém horizontu bude obtížnější vytvořit "autentické" vzdělávací příležitosti a dosáhnout prolnutí formálního a neformálního vzdělávání. Mezi nejobtížnější, "zapeklité" výzvy patří potřeba zlepšit výuku komplexního myšlení a zajištění toho, aby se studenti stali "spolutvůrci" vyučování.

Panel odborníků předpovídá, že cloud computing a používání tabletů budou do roka běžně využívány v řadě evropských škol, zatímco učení prostřednictvím počítačových her a spojení fyzického a virtuálního prostředí se nedílnou součástí výuky stanou během následujících dvou či tří let. Odborníci se domnívají, že může trvat až pět let, než budou vyvinuty vzdálené a virtuální laboratoře a vytvořeny strategie, které studenty povzbudí k tomu, aby se ujali aktivní úlohy při spoluvytváření podoby svého vzdělávání.