Podepsat můžeš, přečíst musíš! Češi se touto zdánlivě banální radou, jak předejít zbytečným problémům nebo sporům, obvykle příliš neřídí. Platí to také o smlouvách uzavřených přes finanční poradce a zprostředkovatele nebo přímo s pojišťovnami, na které si pak lidé často stěžují v diskusích na internetu.

Počet oficiálních stížností na poradce, které řeší Česká národní banka, dohlížející na celý finanční trh, je ale přitom nízký. Těch, které se týkají pojišťovacích zprostředkovatelů, bylo loni podle šéfa Unie společností finančního zprostředkování a poradenství Jiřího Šindeláře 382, letos do začátku října pak 250. Stížností, které jsou podle ČNB oprávněné, bylo loni necelých 30 a letos zatím 15.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se