Středobodem sobotního přenosu Hoffmannových povídek z newyorské Metropolitní opery do kin nebyl oproti očekávání Thomas Hampson jako proměnlivý představitel čtyř zloduchů. Suverénem večera se stal jeho protihráč v titulní roli romantického rozervaného básníka, osmatřicetiletý Vittorio Grigolo.

Předposlední ze 102 jevištních děl popařížštělého německého skladatele Jacquese Offenbacha má své slavné zápisy i v dějinách českého divadla. Při brněnské premiéře v roce 1891 Hoffmanna zpíval budoucí sólista Met, jednadvacetiletý Karel Burian, podle kritiky Leoše Janáčka "ve zpěvu i hře výborný". Nastudování v pražském Divadle 5. května v roce 1946 pak uchvátilo avantgardní režií Alfreda Radoka, scénografií Josefa Svobody a čtyřrolí basisty Ladislava Mráze.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se