Poslední dobou narůstá trend singles. Jedná se jistě o sociologický fenomén, ale do velké míry i ekonomický. Má co do činění se specializací a ekonomickou soběstačností. Žena již muže ekonomicky nepotřebuje, ale ani naopak.

Obecně vzato je specializace krásná věc. Člověk je zvyklý, že od trhu dostává to nejlepší, co v dané kategorii existuje. Pokaždé má velký výběr, a když mu daný produkt nevyhovuje, zvolí jiný. Nikde není třeba se vázat, naopak, je třeba se odvázat. Na tom je postavený konkurenční princip: pekař je zde, protože dělá pečivo. V momentě, kdy si zlomí nohu, jdete za jiným.

Na tom není samo o sobě nic špatného, takto je trh stavěn. Nejde vám o pekaře, jde vám o pečivo. Pekaře vnímáte jako poskytovatele jisté specializované vlastnosti - tedy chleba, rohlíků, koláčů a tak dále. My sami jsme také většinou specialisté na něco, takže většinu života fungujeme v módu specializační směny. Jenže život sám tak žít nelze.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se