Až do loňského roku to byla pro většinu Evropanů jen dvě neznámá místa na mapách, kde se protínají silnice a železnice. Jenže během loňského léta se východoukrajinské Debalceve a severosyrské Kobani staly důležitějšími body, které zásadním způsobem pomáhají určit, kterým směrem se bude vytyčovat budoucí "jízdní mapa" celé Evropy.

V Debalceve žilo v roce 2013 zhruba pětadvacet tisíc obyvatel. Železniční stanicí bylo od roku 1878 jako vesnice Iljinka, kterou dostal darem za podíl na potlačení povstání děkabristů dvorní rada Ilja Debalcev. Za občanské války v roce 1919 o stanici tvrdě bojovala Rudá armáda s bělogvardějci. Městská práva získalo až v roce 1938, kdy se z něj díky sovětské industrializaci stala důležitá železniční křižovatka, o niž o pár let později bojoval wehrmacht s Rudou armádou.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se