Když na konci roku nastupoval na ministerstvo dopravy, tvrdil, že problém s mýtem na českých silnicích prostě vyřeší. Po třech měsících ale ministr dopravy Dan Ťok musí přiznat, že se spletl. Místo soutěže, kdo bude od roku 2017 vybírat mýtné, přinese tento týden do vlády úplně jiné řešení: aby mýtný systém dál provozovalo konsorcium Kapsch. O dva roky déle a bez tendru. To může zvýšit napětí ve vládní koalici.

Současná smlouva je na deset let, ale vypsat soutěž na další roky je časově náročné – například Rakousko si na to dává pět let. Předchozí české vlády však nedokázaly problém několik let vyřešit: Ťok je tak už sedmým šéfem dopravy, který se touto otázkou zabývá.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se