Od loňského září vstoupila v platnost emisní norma Euro 6, která zpřísňuje limity zejména pro vznětové motory. Kvůli ní musí těžší diesely dostat vstřikování AdBlue, což je 32,5procentní roztok močoviny v demineralizované vodě, do systému výfukového potrubí (SCR katalyzátor). Lze tak čekat, že se po této látce zvýší poptávka.
Pokud je moderní automobil vybavený SCR katalyzátorem, je prakticky nemožné AdBlue, které se v tuzemsku často nesprávně označuje jako "aditivum", nepoužívat. Vůz totiž bez látky, jež snižuje obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech, nejede - výkon motoru je omezen či dokonce zcela zastaven. Točení startérem je v takovém případě marné. To je drsný způsob, jak motoristu přinutit, aby se nesnažil znečišťovat ovzduší více, než je možné.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.