Zpráva o tom, že jedenadvacet let po smrti Kurta Cobaina vzniká jeho první sólová deska, vyvolala různé reakce: na sociálních sítích se dokonce píše o nechutném pokusu znovu kapitalizovat legendárního lídra skupiny Nirvana.
Přitom to není nic nového. Smrt umělce nebo rozpad kapely jsou silnými marketingovými elementy. Pokud šlo o opravdu výraznou osobnost, všimnou si jejího konce i ti, kdo populární hudbu vnímají pouze okrajově.
Mnozí umělci se díky tomu ze spodních pater zapomnění znovu dostanou na světlo boží. Kdo by si například ještě nedávno vzpomněl na anglickou zpěvačku Cillu Blackovou. Hvězda šedesátých let zemřela v srpnu na dovolené ve Španělsku a její desky se z ležáků proměnily v úspěšné zboží.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.