Co dělat při podezření, že máte auto s "falešným softwarem"?
Podvody s emisemi nemají vliv na provoz vozu jako takového. Nejlepší tak je nepanikařit a vyčkat. I proto, že zatím není jasné, kolika aut v Česku se problém s naftovým motorem týká a které přesně vozy to jsou. Podle společnosti jde o naftové motory řady EA189. Z dat automobilek a Svazu dovozců automobilů vyplývá, že Škoda Auto a Volkswagen prodaly mezi lety 2009 a 2013 v Česku přes 150 tisíc nových vozů s naftovými motory. Značná část z nich byly agregáty TDI typu EA 189. Česká Škodovka přiznala, že tyto motory montovala do předchozí generace modelů Fabia, Octavia a Superb a do ukončení jejich výroby je měl i model Roomster a Rapid. Podle dosavadních informací jde o vozy s diesely o objemu 1,6 a 2,0 vyrobené mezi lety 2009 a 2013.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.