Tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2016 je obrovský průšvih, ze strany státu příkladně odfláknutá a zpožděná práce. Ale možná že na konci celého příběhu mýtných bran bude jeden dlouhodobě mimořádně pozitivní důsledek pro republiku. Ministr dopravy Dan Ťok sáhl po oblíbené záchraně všech ministrů v nouzi − jednacímu řízení bez uveřejnění, tedy nabídnutí zakázky oslovením vybraným firmám. Takto bez otevřené soutěže zadal ministr poradenství za desítky milionů při přípravě mýtného tendru firmě Deloitte. Premiér Bohuslav Sobotka se naštval a zaúkoloval ministryni pro místní rozvoj, aby připravila zpřísnění tohoto způsobu zadávání práce pro erár. Pokud se to povede, vznikne jediná skutečně nesporně kvalitní mýtná brána. Brána, kterou už tak snadno neprojede žádná veřejná zakázka s výmluvou, že to jinak nejde.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se