Když si Jiří Kovářík zadal do vyhledávače Seznam.cz názvy výrobků, které má jeho kolínská společnost Teco zaregistrovány jako ochranné známky, na prvních, zaplacených odkazech se překvapivě objevily produkty konkurence. Obrátil se na soud a uspěl − rozsudek nařídil Seznamu, aby tyto reklamní odkazy přestal zobrazovat.
Jde o průlomové rozhodnutí, byť zatím nepravomocné. Případy, kdy se firmy kvůli zneužívání ochranné známky ve vyhledávačích soudí mezi sebou, nejsou výjimečné. Podle zjištění HN je to ale první verdikt v Česku, kdy žaloba mířila proti samotnému vyhledávači.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.