S pojmem internetu věcí, tedy systému, ve kterém je celosvětová síť internetu připojená k reálnému světu přes všudypřítomná čidla a senzory, přišel v jedné ze svých powerpointových prezentací britský technologický mág Kevin Ashton již v roce 1999.

Coby zaměstnanec Procter & Gamble se právě zabýval využitím senzorů RFID pro lepší řízení tamní logistiky. Šlo vlastně o rtěnku z úspěšné reklamní kampaně, která nebyla nikdy k mání v té nejžádanější barvě. Prostě faux pas. Tento zájem jej nakonec přivedl do MIT (Massachusetts Institute of Technology) v americké Cambridgi, kde mimo jiné založil několik významných start-upů. V loňském roce Ashton publikoval knihu Jak létat s koněm - Tajná historie tvorby, vynálezů a objevů. Ta letos v lednu obdržela cenu nejlepší knihy roku z oblasti byznysu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se