Nejdřív nám pomáhaly vůbec něco najít. Pak s obtížemi, i když stále menšími, hledaly to, co jsme najít potřebovali. A dnes přemýšlejí, jak najít, co ani sami ještě nevíme, že hledáme. Vítejte ve složitém, rychle se měnícím světě webových vyhledávačů.

Firmy provozující vyhledávače byly a do značné míry stále jsou, s nadsázkou řečeno, cosi jako "majitelé klíčů" od webu. V 90. letech šlo o Yahoo, teď už více než dekádu vede Google. To v globálním měřítku. Lokálně v Česku se celou tu dobu daří Seznamu, který jako jedna z mála firem na světě vzdoruje globálním hráčům.

Otázka zní, jak to bude trvat dlouho. "Jsou témata, o kterých se hrozně dlouho mluví, ale reálně se nic moc neděje. Až do sebe najednou začnou různé věci zapadat. Což je asi právě teď případ vyhledávání," říká Petr Král, produktový ředitel Seznamu. To on má na starosti, aby česká firma v tomto ohledu nezaspala dobu.

V Seznamu pracuje šest let a vede oddělení, kde pracují všichni, kteří mají něco společného s vývojem produktů. Od designérů přes vývojáře až po produktové návrháře. Celkem je to asi 500 lidí. "Dostal jsem se k tomu tak, že jsem od začátku říkal, co všechno děláme špatně. Až šéfové jednoho dne prohlásili, že když jsem tak chytrej, ať to vymyslím jinak," říká.

Seznam už dávno není "vyhledávač". Nebo pouze vyhledávač. Podle některých je firmou technologickou, dle jiných spíš mediální. Koneckonců provozuje zpravodajský server a spoluvlastní papírový deník. Ale vyhledávání je stále tím, co si v souvislosti s touto firmou lidé nejčastěji vybaví.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru