Největší belgická bankovní skupina KBC má 30 procent svých příjmů z byznysu ve východní Evropě. Hlavním zahraničním aktivem je Československá obchodní banka, která loni vydělala skupině KBC pětinu celkového zisku 2,6 miliardy eur.

S rozvojem digitálních technologií ale čekají bankovní a pojišťovnický sektor hrozby v podobě nových konkurentů. Do oblasti, která kdysi bývala doménou bank, se pouštějí nejen platební systém PayPal nebo výrobce telefonů Apple, který se snaží telefonem nahradit platební karty, ale desítky dalších. Johan Thijs, který skupinu KBC vede od roku 2012, říká, že jen s transakčními službami a tradičním pojetím poboček si moderní banka už nevystačí.

HN: V dnešní digitální době se stávají jednoduché bankovní a pojišťovací služby vlastně jakousi komoditou. Nabízet je může leckdo. Jak chce KBC změnit svůj byznysmodel a držet krok s digitálními trendy doby?

My už svůj byznys v souladu s digitálními trendy měníme. Je to proces, který bude pokračovat. To, co musíme dělat a co už děláme, je dávat zákazníkovi kompletní služby bankovních a pojišťovacích aktivit. Nabídnout všechny finanční produkty, které zákazník skutečně potřebuje pro svůj každodenní život, každodenní práci. Velkou výhodou tohoto modelu bankopojištění je, že tyto služby můžeme poskytovat všechny v jednom místě, pod jednou střechou. Tedy fyzicky, na pobočce, nebo prostřednictvím digitálních kanálů − pomocí mobilního telefonu, tabletu nebo internetu. S podporou našich lidí na pobočkách, s podporou call center. To je náš koncept.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se