Podle dat společnosti CCS, která ceny dlouhodobě sleduje, byla v polovině března průměrná cena litru nafty lehce nad 25 Kč. U Naturalu 95 pak byla průměrná cena ve stejném období 26,50 Kč. V porovnání s koncem února jde o mírné zdražení kopírující celosvětový vývoj trhu s ropou. Nejdražší za posledních sedm let byly pohonné hmoty v roce 2012, kdy stál Natural 95 v Česku přes 38 korun a nafta 37 korun. Jde tedy o poměrně zásadní změnu ceny. Nižší spotřeba dieselových motorů tak už nemusí být automatickým argumentem k pořízení vozidel se vznětovým motorem. Za uplynulý rok zaznamenala v ČR největší prodeje osobní vozidla s benzinovým motorem. Ta tvoří na trhu podíl 53,77 %, následují automobily se vznětovými motory s podílem 43,01 %. Nově prodané osobní automobily na stlačený zemní plyn (CNG) pak tvoří 1,19 % prodejů. Ve střední a vyšší střední třídě, kde dominují prodeje do firem, však vítězí dieselové motorizace. Ty nabízejí ve srovnání se zážehovými motory při vysokém nájezdu nižší kilometrové náklady na palivo i vyšší zůstatkovou hodnotu, která výrazně ovlivňuje výši splátky operativního leasingu. Ekonomika provozu vozového parku ale není závislá jen na volbě paliva pro firemní automobily. Ovlivňuje ji i řada dalších faktorů, které lze poměrně snadno sledovat a průběžně je optimalizovat. Pojďme se podívat na čtyři hlavní oblasti, kde může firma při provozu vozidel nejvíce ušetřit.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se