Za posledních šest let oděvní dům Blažek zjednodušil nabídku a zaměřil se na kategorii "dosažitelného luxusu". Chce lépe vyhovět poptávce po elegantním, pohodlném a méně formálním oblečení. "V minulosti jsme se často snažili obsloužit větší spektrum mužů. Naše kolekce bývaly značně roztříštěné a prodejny často přeplněné zbožím. Moje vize je specializovat se na vysokou úroveň, na každou sezonu mít jednu propracovanou kolekci a netříštit síly různými podprojekty," říká zakladatel a majitel značky Ladislav Blažek. Plánuje oslovit i zahraniční zákazníky. Před nadnárodní značkou ale dává přednost svobodě, kvůli níž začal podnikat.
HN: Kdo je dnes cílový zákazník Vaší oděvní značky? Na koho cílíte?
Je to vysokoškolsky vzdělaný aktivní muž, s nadprůměrným příjmem, ve věkové kategorii třicet let a více. Chytrý telefon je například přirozenou součástí jeho životního stylu. Dříve jsme se snažili cílit i na studenty, třeba přípravou ekonomicky dostupných kolekcí do tanečních, které jsem uváděli do prodeje v srpnu, ale od toho jsme ustoupili. Moje vize je specializovat se na vysokou úroveň pánské mody, na každou sezonu mít jednu vysoce propracovanou kolekci a netříštit síly různými podprojekty. Souvisí to do jisté míry i se situací na trhu. Pro toho, kdo potřebuje jednorázově formální oblečení, nemá smysl, aby investoval například do exkluzivního vlněného obleku. A nabídka značek jako je Zara, C&A či Marks and Spencer je v tomto segmentu veliká a tedy z naší strany nedává smysl s těmito firmami soutěžit.
Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Twitteru.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.