Výzkum, výzkum, výzkum. To je heslo naší doby. Potřebujeme vědět tolik věcí, abychom pochopili chování nákupní, spotřební, sociální, volní, mimovolní, molární, molekulární, a k tomu nám slouží studie, které publikují snad všichni, marketingovými agenturami počínaje a Evropskou komisí konče. Jednou ze základních otázek, která ovlivní budoucnost nás všech, je chování mladé generace. Jací jsou dnešní mladí lidé? Jsou to opravdu sobci, kteří jen sedí před obrazovkou nebo zírají na displej svého mobilu? Vždyť na hlavní stránce časopisu Time vyšel v roce 2013 titulek "The ME ME ME GENERATION" s podtitulem "Millenials jsou líní, mají narcisistické sklony a stále žijí s rodiči".
Jako millenials nebo generace Y jsou označováni ti, kteří se narodili mezi lety 1981 a 1999, generace Z následuje po nich, to jsou dnešní šestnáctiletí. Všechny výzkumy se snadno shodnou v tom, že tato mladá generace vyrůstala obklopená novými technologiemi v období globalizace. A pak již nacházíme různá tvrzení, ze kterých generace Y moc sympaticky nevychází. "Chtějí vše a chtějí to hned," tvrdí jedni kolegové. A další přidávají: "Je to sobecká generace, zahleděná sama do sebe, která se vyžívá v selfíčkách." Já na dnešní mladé generaci vady neshledávám a ani nevidím žádnou šokující změnu chování, a to ani v porovnání s mou generací (jsem baby boomer) či generací X, narozenou po roce 1960. Souhlasím ale s tím, že mé mládí globalizace rozhodně neprovázela a diplomovou práci jsem psala na psacím stroji, bez Googlu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.