Společenská odpovědnost firem (CSR) není jen móda, která sluší velkým korporacím. Silné příběhy v této oblasti píší vlastníci malých, středních a rodinných firem, jejichž podniky nejsou jen stroje na peníze, ale svou činností pozitivně působí na ekonomiku, životní prostředí a společenský život v regionu. Bez okázalostí, nároků na uznání a zcela přirozeně budují image dobrého "souseda", zaměstnavatele a férové společnosti. V jejich řadách nenajdete CSR manažery, ale lidi, kteří často ani nejsou seznámeni s principy a strategiemi společenské odpovědnosti, nicméně jsou odpovědní ze svého morálního přesvědčení. Věří, že slušné a férové chování k zaměstnancům, zákazníkům a prostředí, v němž působí, jsou podmínkou prosperity jejich firmy i celé místní komunity.

Malí a střední podnikatelé sice nedávají ohromné částky na charitu, ale jejich peníze jdou na menší viditelné regionální projekty, jako například na stavbu dětského hřiště, opravu kostela nebo třeba pořádání místního kulturního festivalu. Činí tak i Jan Školník, spolumajitel broumovské společnosti Hobra, který pravidelně věnuje na projekty ve veřejném prostoru téměř jedno procento ze zisku firmy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se