Zatímco v letech ekonomické krize domácí spotřeba balených vod, džusů či limonád klesala a na vzestupu byla voda z kohoutku, loni se situace obrátila. Češi vypili na hlavu 212 litrů nealkoholických nápojů, tedy meziročně o šest procent více. Plusové znaménko se v tomto srovnání objevilo poprvé od roku 2008.
Jedním z důvodů růstu bylo výjimečně teplé loňské léto s třemi desítkami tropických dnů. "Letos bylo tropických dnů výrazně méně, platí ale, že se celý nealko trh začíná zvedat," míní finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Jeho slova potvrzují i v pondělí publikované výsledky Kofoly za prvních devět měsíců roku. Na domácím trhu Kofola v tržbách meziročně posílila o sedm procent.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.