Hodinářský veletrh ve švýcarské Basileji včera odstartoval světovým rekordem. Na úvod Baselworldu představila společnost Bulgari své Octo Finissimo Automatic − s pouhými 5,15 milimetru nejtenčí automatické hodinky planety. Hospodářské noviny se krátce před zahájením veletrhu sešly s šéfem hodinářské divize italské firmy Guidem Terrenim, který nám prozradil, že se to se švýcarským hodinářským průmyslem má stejně jako s italskou gastronomií: "Má-li být produkt nadčasový, musí jednotlivé ingredience vynikat. V žádném případě je nesmíte utopit v omáčce."

HN: Vedení hodinářské divize Bulgari jste převzal v době krize. Nepomohlo vám to ke změnám, které jste ve společnosti hned po svém příchodu odstartoval?

Pomohlo. Krize pro mě představovala ideální příležitost k tomu, vysvětlit vedení, jak chci tuhle bouři přečkat a jak bychom měli vypadat, až ustane. Řada lidí v takový moment začne taktizovat − šetřit, propouštět, vymýšlet nové, často levnější produktové linie − a to je podle mého názoru obrovská chyba. Protože právě v momentě, kdy nastanou problémy, je třeba si uvědomit, kým člověk je, kde jsou jeho kořeny a na jakých pilířích chce postavit budoucnost.

HN: Jak jste tedy firmu změnil?

V první řadě jsme se začali soustřeďovat na několik málo ikonických produktů jako Serpenti, Octo a Lucea a vypustili všechny ty zbytečné věci kolem, které nás jen brzdily a mátly jak novináře, tak zákazníky. Jsem první manažer, do jehož zodpovědnosti spadá také design. Propojit strategii s kreativitou je v dnešní době klíčové. Nemůžete dnes nechat vývoj produktu na nějakých externích marketingových studiích. Přišli byste o autentičnost, která je v tomto průmyslu jedním z hlavních prodejních artiklů. Nakonec jsem přivedl všechny dodavatelské společnosti pod jednu střechu a založil samostatnou entitu Bulgari Horlogerie. Jsme tak mnohem flexibilnější a především: jsme pány našeho vlastního času. To je k nezaplacení. A o to cennější v hodinářském průmyslu, kde platí pravidlo, že každých sedm let musíte čelit krizi.

Bulgari

Společnost, která sídlí v Římě, se již od roku 1884 zabývá výrobou exkluzivních klenotů. Dnes je Bulgari globální společností s širokou nabídkou luxusního zboží a služeb, počínaje šperky, hodinkami, módními doplňky přes parfémy, péči o pleť až po špičkové hotely a resorty.

HN: O čem je ta aktuální?

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.