Víkendové útoky v Londýně znovu naznačily, jaký náskok mají západní veřejné orgány v komunikaci s veřejností.
Metropolitní policie, záchranáři i město samotné se snažili, aby obyvatelé a návštěvníci nezůstali bez informací. Vše podstatné bylo v jednoduché a přehledné formě na webech a sociálních sítích, především Twitteru. Úředníci dobře věděli, že jejich prohlášení budou z těchto zdrojů přebírat média, a chápali, že je bude číst i běžná rozrušená veřejnost.
V Británii se mluví k lidem, zato u nás se pořád baví spíš úřad s úřadem a všechny ty internety je u toho jenom obtěžují.
Britská policie umí na krizové situace reagovat bleskovým poskytnutím užitečných informací a návodů. Třeba v podobně infografiky pro případ teroristického útoku, která shrnuje základní opatření do trojice "run−hide−tell" (utečte do bezpečí, schovejte se, zavolejte policii). Takovou komunikaci pochopí dítě i cizinec.
Podobně informativní a věcný přístup si v minulosti udrželi třeba jejich němečtí kolegové.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.