Kavárna není otevřená ještě ani pět minut, a fronta už se táhne od pultu skoro až ven. Většina lidí do pražského podniku Coffee room míří nejen za kávou, ale i za vyhlášeným avokádovým toastem. Zelený plod svítí i jako dekorace na stěně bistra. "Hlavní vlna zájmu o avokádo u nás začala teprve zhruba před půl rokem. Na menu máme stabilně sedm položek a jednoznačně vedou ty s avokádem," říká zakladatel a majitel kavárny Jiří Mahr. Prodej toastů s tropickým ovocem podle něj za posledních šest měsíců vzrostl o 40 procent.
Rychle stoupající zájem o toto ovoce potvrzují i tuzemští obchodníci. "V loňském roce jsme zaznamenali ve srovnání s rokem 2015 nárůst přibližně 50 procent," uvádí mluvčí Kauflandu Michael Šperl. Podobné je to u konkurenčního Albertu. "Poptávka po avokádu roste v posledních dvou letech mnohonásobně," konstatuje mluvčí řetězce Jiří Mareček.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.