Kavárna není otevřená ještě ani pět minut, a fronta už se táhne od pultu skoro až ven. Většina lidí do pražského podniku Coffee room míří nejen za kávou, ale i za vyhlášeným avokádovým toastem. Zelený plod svítí i jako dekorace na stěně bistra. "Hlavní vlna zájmu o avokádo u nás začala teprve zhruba před půl rokem. Na menu máme stabilně sedm položek a jednoznačně vedou ty s avokádem," říká zakladatel a majitel kavárny Jiří Mahr. Prodej toastů s tropickým ovocem podle něj za posledních šest měsíců vzrostl o 40 procent.

Rychle stoupající zájem o toto ovoce potvrzují i tuzemští obchodníci. "V loňském roce jsme zaznamenali ve srovnání s rokem 2015 nárůst přibližně 50 procent," uvádí mluvčí Kauflandu Michael Šperl. Podobné je to u konkurenčního Albertu. "Poptávka po avokádu roste v posledních dvou letech mnohonásobně," konstatuje mluvčí řetězce Jiří Mareček.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se