Sociální síť Snapchat je u mnoha náctiletých hitem. S tím počítal i její majitel, firma Snap, při uvedení vstupu na newyorskou burzu letos v březnu. O akcie Snapu byl zprvu velký zájem, avšak od březnových maxim ztrácely a v posledních dnech se prvně obchodovaly i pod upisovací cenou 17 dolarů. Od vrcholu 27 dolarů ztratily už přes 40 procent.

Akcie vyvolávaly od počátku neshody. Jedni říkali, že nové formy komunikace, s nimiž Snap přišel, jsou hitem a firma prudce poroste. Druzí namítali, že ani při očekávaném růstu nedává cena akcie smysl. Skutečně − Snap je v čisté i provozní ztrátě a ještě několik let v ní bude. Poměr ceny a tržeb na akcii přesahoval v době úpisu 40, zatímco například u Facebooku byl 14. Snap byl opravdu drahý. Ale proč to trh zprvu přehlížel a nyní jako by se probudil?

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se