Francouzská automobilka Renault Group, druhá největší v Evropě hned za Volkswagenem, zvyšuje letos prodej zhruba čtyřikrát rychleji, než roste celosvětový trh s novými vozy. Vede si tak mnohem lépe než ostatní výrobci masových modelů. Během prvního pololetí jí odbyt meziročně stoupl o 10,4 procenta na 1,88 milionu vozů.
"Letos dosáhneme historického rekordu. Naše strategie spočívající v rozsáhlé obměně modelů a globální expanzi přináší výsledky," cituje agentura Reuters Carlose Ghosna, šéfa Renaultu. Tomu se osvědčuje spolupráce s japonským Nissanem, s nímž uzavřel obchodní alianci v roce 1999. A ta na rozdíl od jiných spojení v automobilovém byznysu, která se nepovedla (například Volkswagenu se Suzuki), funguje velice dobře.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.