Zatímco do stavby nových obchodních domů se dnes pouští málokdo, stále více developerů investuje peníze do výstavby nákupních parků. Ty se nacházejí většinou na okrajích měst a jejich součástí je jen několik samostatných prodejen s potravinami, textilem či elektronikou. Na rozdíl od klasických obchodních center nemají tyto retail parky zastřešenou pasáž a do jednotlivých obchodů se vchází přímo z parkoviště.
Podle průzkumu poradenské společnosti Cushman & Wakefield v Česku nastává boom výstavby nákupních parků. Těch je nyní v tuzemsku 192, přičemž developeři plánují v následujících letech postavit dalších 66. Letošní rok bude přitom jeden z vůbec nejsilnějších. Developeři dokončí 55 tisíc metrů obchodních ploch v nákupních parcích. To je nejvíce od roku 2008.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.