Před rokem prohlásil ředitel automobilky Tesla Elon Musk, že lithium v bateriích do elektromobilů je prý jen "solí v celém salátu" a o jeho dodávky se není potřeba obávat. V poslední době se však ukazuje, že by překážkou pro masové rozšíření aut na elektřinu mohla být nedostatečná těžba dalších kovů potřebná pro výrobu lithium-iontových baterií. Takovým je především kobalt, jehož současná produkce zvyšující se poptávce naprosto nestačí.

Během posledního roku cena kobaltu na londýnské burze kovů prudce stoupla − z 26 200 dolarů za tunu na více než 56 500 dolarů. Rostoucí cena ale není tím hlavním problémem. Kobaltu je prostě málo.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se