Honda se odhodlala postavit stroj, který dosud ve světě motocyklů neměl obdoby. Sice se může od pohledu zdát, že patří mezi skútry, ale svými schopnostmi na silnici nebo v lehkém terénu se spíš přibližuje modelům z kategorie zvané cestovní enduro. Honda X-ADV je tak neobvyklá, že zatím nemá přímou konkurenci. V testu jsme se proto snažili zjistit, zda jde o smysluplný model, nebo jen o pochybný experiment.

Honda X-ADV dokáže už na první pohled zaujmout svým designem. Netradičně ostře řezané linie nejsou obvyklé mezi cestovními motocykly ani skútry. Velká kapotáž, středový tunel nebo rozložité sedlo evokují stroj do města, ale zlatě lakovaná přední vidlice s vysokým zdvihem držící sedmnáctipalcové kolo na velkých brzdových kotoučích zase vypovídá o něčem jiném. Kotouče a třeba i široká řídítka s plastovými chrániči rukou pochází z cestovního endura CRF 1000L Africa Twin, s nímž loni po uvedení na trh sklidila Honda úspěch. Tento stroj totiž navazoval na legendární dakarské speciály, třeba i barevným provedením bílého laku s modrými a červenými pruhy. A stejný může mít i X-ADV, jak je vidět na testovaném kusu.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se