Finanční technologie se projevují i v oblastech, kde by to běžný bankovní klient úplně nečekal. Jednou z kuriozit je fungování virtuálních měn v takzvaných multiplayer počítačových hrách, kde se spolu on-line utkávají různí hráči. Virtuální platidlo hráči tradičně získávají za výkony ve hře a následně je utrácejí například za kvalitnější výbavu pro herní postavu. Ve skupinových hrách však mohou hráči virtuální měnu používat jako prostředek směny, i když jen v omezeném prostředí hry nebo na ní navázané "aukční síni". I přes svou virtuální podstatu tak fungují ekonomické systémy počítačových her prakticky stejně jako ty reálné.

Virtuální měny mohou podléhat inflaci a cenu předmětů zase určuje střet poptávky s nabídkou. Na trzích počítačových her se spekuluje podobně jako na jiných burzách a vznikají i finanční bubliny. U jejich zrodu často stojí i zprávy z reálného prostředí, například když vývojářské studio oznámí pokračování nebo aktualizaci hry. Měna se pak zpravidla krátce před expanzí zhodnotí a následně je rapidně znehodnocena.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se