Nezisková organizace Člověk v tísni se v uplynulých týdnech rozhodla upozornit na to, jak Češi pomáhají v zahraničí. Forma, kterou zvolila, je krajně nešťastná.

V Praze, Brně a Ostravě nechala vylepit billboardy, na kterých nebylo nic jiného než rukou psané vzkazy v exotických abecedách na bílém pozadí. Největší rozruch byl kolem arabštiny; barmština je pro našince záhadná taky, ale nenese takový emotivní náboj.

Po krátké době anonymní plakáty přelepila a odhalila na nich existenci webu Češi, děkujem. Skuteční lidé na nich děkují za humanitární pomoc. S kritikou kreativního pojetí kampaně se Člověk v tísni vypořádal způsobem, na který měl dosud patent Pražský hrad. Prý chtěl otevřít diskusi. Ředitel neziskovky Šimon Pánek pak dodal, že dnes všechno potřebuje vtip, hru a marketing.

Tak se na to otevírání diskuse, vzbuzování dohadů a vtipný marketing podívejme z odborného pohledu. Každá kampaň má definované cíle, podle kterých se hodnotí její úspěšnost. Můžete je nastavit nízko − a pak máte papírově úspěšnou komunikaci, jenom o ní nikdo neví. Nebo stanovíte konkrétní čísla − o kolik má stoupnout známost značky, jak se má kampaň projevit na prodejích a podobně.

I neziskovky mívají v zadání jasno, chtějí peníze od dárců a ideálně dosáhnout vyšší sumy než předtím. ­Nezisková komunikace má různé dílčí problémy, nedostatek peněz je jenom jedním z nich. Agentury se na podobných kampaních často vyřádí, protože se s nimi hezky chlubí v soutěžích.

Ale ani tady nelze říct, že kampaň a neziskovka rovná se úspěch. Existují mraky reklam na všelijaké nadace, které se do širšího povědomí neprotlačily, protože i tady platí, že kam šlápnete, tam je nějaký nadační fond, a není v lidských silách je udržet všechny v paměti. Možná vyjmenujete pět deset projektů a pak už začnete tápat. A nejspíš to budou projekty se zásadním celospolečenským dopadem, například Liga proti rakovině, Linka bezpečí a podobně.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru