Největší oděvní společnost na světě Inditex se vrhla na prodej zboží přes internet. Loni španělský podnik, pod který patří značky jako třeba Zara, Bershka nebo Massimo Dutti, spustil e-shop v Turecku, letos pak v Malajsii a nedávno také v Indii. Reaguje tak na rychle se měnící chování zákazníků, kteří stále častěji vybírají oděvy z pohodlí domova přes internet. E-shopy celé skupiny byly ještě před dvěma lety dostupné zhruba ve 25 zemích, nyní jsou už ve 45.

Od Turecka po Indii

Vlajkovou lodí španělského podniku Inditex, z většiny vlastněného nejbohatším Evropanem Aman­ciem Ortegou, je řetězec Zara, který působí i v tuzemsku. Až donedávna sázel na rychlé navyšování počtu svých kamenných prodejen. Se svým největším konkurentem, švédskou oděvní společností H&M, soutěžil o to, kdo z nich jich otevře víc. Na celém světě provozuje Zara zhruba 7500 obchodů. Jenže s rychlou expanzí je teď konec.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se