Poslední roky nebylo Michaela Sarana příliš vidět. Akvizici Čedoku, plány rozvoje této pro Čechy ikonické cestovky, nekomentoval. Nevyjadřoval se ani k předloňskému prodeji Čedoku polské konkurenci Itaka. Pro Saranovu investiční skupinu Odien byl přitom Čedok mezi lety 2007 a 2016 zásadním tuzemským aktivem. Ještě předtím firma od zkrachovalého Daewoo koupila výrobce nákladních aut Avia v pražských Letňanech, kterého obratem prodala dalším investorům z Ashok Leyland. Rozsáhlý, více než 60hektarový výrobní ­areál, který je jedním z největších ucelených území v Praze určených pro výstavbu, ale Odienu zůstal.

Skupina se díky tomu stala jedním z největších vlastníků pozemků v Praze. A letošní rok je pro Saranův byznys klíčový − po dlouhých letech se očekává schválení změny územního plánu. Díky tomu bude moci postavit na místě chátrajících výrobních hal a nevyužitých ploch novou městskou čtvrť. Příští rok by se tak mohla začít rýsovat konkrétnější podoba dnešního brownfieldu v Letňanech. V první fázi půjde o investici dosahující až osmi miliard korun. Nyní Saran exkluzivně pro HN nastiňuje, jak by si nový Avia Park Campus představoval.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se