Spolupracovníci Miloše Zemana se snaží stupňovat tlak na Jiřího Drahoše. Mimo jiné otiskli inzeráty, které bývalého šéfa Akademie věd spojují s uprchlíky. Podle Adama Znášika, experta na politický marketing, který pomáhal s kampaní slovenskému prezidentovi Andreji Kiskovi, je ale důležité, aby Drahoš nepanikařil a neměnil svůj dosavadní styl. "To by byla chyba," říká v rozhovoru pro HN.
HN: Proč se Jiří Drahoš dostal do druhého kola? Řada lidí mu vyčítá, že nemá jasné názory. Vy sám jste dřív zmiňoval, že Češi si nevýrazného prezidentem nezvolí.
Jakmile jeden z kandidátů dostane nálepku, že je favorit, ti ostatní mají jen velmi omezenou možnost to změnit. Vezměte si, co se podařilo Marku Hilšerovi a Pavlu Fischerovi − skončili sice nad očekávání, ale stále s velkým odstupem za Jiřím Drahošem. Jeho soupeři se snažili zaujmout, získat výhodu, ale zjevně jim to nepomohlo. On neudělal žádnou chybu, která by ho o post dvojky připravila. A jak se říká, že je nevýrazný nebo že to je slaboch… Já si to nemyslím, to mu vyčítají ti, kteří se proti němu snaží vymezit, ale nic to neznamená.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.