Dětem v Česku začínají postupně jarní prázdniny. Mnoho z nich je stráví na horách. Pro tuzemské skiareály je toto období zásadní. Rozhodne o tom, zda budou mít ekonomicky úspěšný rok.
České hory mají zároveň ostrou konkurenci v relativně blízkých Alpách, jež nabízejí vyšší nadmořskou výšku a jistotou dobrých lyžařských podmínek. Snaží se proto alespoň soupeřit kvalitou služeb − ubytováním, gastronomií poměrem cena/výkon a přirozeně mají výhodu v lepší dostupnosti. Shodli se na tom zástupci tuzemských lyžařských středisek v průzkumu, který pro HN realizovala ČSOB.
Podnikatelé na českých horách před letošní sezonou investovali do rozvoje resortů téměř tři čtvrtě miliardy korun. O něco víc než před sezonou minulou. Důležité je, že nové zdroje do svého podnikání investovala podstatná část provozovatelů. Konkrétně dle průzkumu ČSOB čtyři pětiny z nich.
700 milionů Kč
investovaly tuzemské skiareály do své modernizace před letošní sezonou, před sezonou 2016/2017 to bylo 650 milionů korun.
164
je počet horských středisek v ČR – střediska s více než 10 kilometry sjezdových tratí tvoří ale jen asi pětinu.
Zásadní položkou takřka u všech je zasněžování. Moderní sněhová děla zásadně pomáhají třeba i v resortu Monínec, který je v nízké nadmořské výšce. Na menší sjezdovce ve středních Čechách ale díky tomu i za plusových teplot mohli rozjet sezonu už v polovině listopadu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.