Do nedávné doby měla HR ředitelka Sanofi pro Českou republiku a Slovensko Anna Hudáková na starosti 1500 zaměstnanců. Jejich různorodé složení bylo důvodem, proč se před čtyřmi lety začala se svým týmem věnovat problematice věkové a genderové rozmanitosti. Každý věk podle ní přispívá něčím jiným, je ovšem důležité potenciál zaměstnanců objevit a přizpůsobit se jejich potřebám. Jádro zaměstnanců Sanofi tvoří lidé středního věku, ve farmaceutické společnosti je však rovněž mnoho mladých lidí do 30 a představitelů starší věkové kategorie nad 50 let.

HN: Zabýváte se personalistikou již 20 let. Jak se proměnil přístup k různým věkovým kategoriím na pracovním trhu v průběhu posledních dvou dekád?

Hned po revoluci byl samozřejmě největší zájem o lidi, kteří ovládali cizí řeč. Většinou se jednalo o zástupce mladší generace, kteří buď měli zkušenost z ciziny, nebo přímo vzdělání získané v zahraničí. Po uplynutí nějakého času, kdy se firmy začaly zajímat o výsledky a výkon, největší předností začala být zkušenost a do hry se dostali i starší lidé.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se