Skoro tři čtvrtiny zákazníků si v roce 2017 při koupi ojetého vozu nijak neprověřovaly jeho původ. Menšina, která si vůz prověřovala alespoň trochu, se obrátila na odborníka pouze ve 25 % případů. Možná i to je důvod, proč se více než polovina zákazníků potýkala s technickými problémy. Investice do následných oprav ve výši do 20 tisíc korun bylo nuceno vydat 68 % zákazníků, přičemž 25 % zákazníků do opravy investovalo částku do 50 tisíc korun. Nejčastější závady byly v elektronice vozidla (18,8 %), v motoru (13,3 %) a na podvozku (6,1 %). Přibližně 11,5 % zákazníků následně zjistilo, že vozidlo bylo v minulosti havarované.

Ve 13 % případů zákazníci zjistili, že jejich vůz má přetočený tachometr, přičemž dalších téměř 27 % zákazníků nemá jistotu, že jejich tachometr přetočený není.

Z výsledků průzkumu je dále patrné, že doba koupě ojetiny se zkracuje. Už jen čtyři z deseti kupujících vybírají vůz déle než 4 týdny. Do dvou týdnů si vůz vybere 36 % všech zákazníků. Nejvíce lidi zajímá cena (54,3 %), počet najetých kilometrů (47 %) a značka (17,1 %). Nejméně budoucí provozní náklady (9,6 %).

V prodeji dominují autobazary (42,5 %), následuje koupě od soukromých osob (33 %), autorizovaní dealeři prodají 13,5 %, dovozy ze zahraničí preferuje 11 % kupujících.

AOOA