Zájem o únorový Meeting Point byl, stejně jako poslední roky, velký. Příležitost probrat možnosti exportu do zahraničí si nenechalo ujít 391 firem, přičemž 57 z nich oslovilo CzechTrade poprvé. Celkem přes 1200 schůzek ve dvou dnech představovalo více než 600 hodin jednacího času.
Mezi evropskými zeměmi projevily české firmy největší zájem o Německo, Rakousko, Nizozemsko, Velkou Británii, Skandinávii či Španělsko a ze vzdálenějších trhů byly velmi rychle obsazeny konzultace se zástupci z Mexika, Brazílie, Chile, Indie, Thajska, Spojených arabských emirátů či JAR.
"Schůzku s našimi odborníky ze zahraničních kanceláří si letos sjednalo enormní množství firem, v porovnání s předchozími roky byl zájem vývozců o konzultace jednoznačně nejvyšší," zhodnotil akci ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Na Meeting Pointu měly české firmy se zájmem o export jedinečnou možnost setkat se s experty ze všech 51 zahraničních kanceláří agentury CzechTrade, které působí po celém světě. A kromě nich i se specialisty z Klientského centra pro export, které je společnou aktivitou ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva zahraničních věcí a agentury CzechTrade. Centrum firmám nabízí služby jednotné zahraniční sítě ve více než 90 zemích světa.
Znalost místních poměrů je cenná devíza
Při konzultacích se firmy dozvěděly o příležitostech i nástrahách jednotlivých teritorií, přičemž shromažďování těchto informací by jim jinak zabralo i desítky hodin příprav a průzkumu. "Podmínky v jednotlivých teritoriích se liší země od země, firmám mohou působit problémy jazykové bariéry i komplikovaná legislativa. Nejen s tímto pomáhají českým exportérům právě ředitelé našich zahraničních kanceláří, kteří znají situaci na daném trhu velmi dobře a jsou schopni firmám nalézt důvěryhodné obchodní partnery," říká Radomil Doležal. "Kromě toho, že jsou v rámci konzultací naši zástupci schopni firmám přiblížit situaci v daných zemích, dokážou jim nabídnout řešení na míru, ať už se jedná o detailní průzkum trhu, zjištění bonity potenciálního zahraničního partnera, organizaci obchodních jednání či ověření zájmu o výrobek u příštích odběratelů," dodává ředitel Radomil Doležal.
Všechny tyto služby šetří firmám čas i náklady a přinášejí jim důležité informace o trzích, které by si jinak jen obtížně zjišťovaly. Navíc pracovníci zahraniční sítě CzechTrade vyhledávají exportní příležitosti, o které se s firmami při jednání podělili.
Agentura denně zpracovává zahraniční poptávky, projekty a tendry, investiční příležitosti a nabídky cizích firem, které publikuje na portálu BusinessInfo.cz nebo si jejich zasílání může firma objednat prostřednictvím služby CzechTrade denně.
Možnost konzultovat své exportní záměry s řediteli zahraničních kanceláří CzechTradu budou mít firmy opět v červnu na akci organizované společně s Svaz průmyslu a dopravy, MPO, MZV a MZe. Další Meeting Point CzechTrade bude začátkem října v rámci strojírenského veletrhu v Brně.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist