Do velkých českých obchodů dorazily digitální cenovky. Ve vybraných pobočkách je zavádějí například v Alze, Kauflandu, Datartu, CZC a řada dalších obchodníků o tom začíná uvažovat. Kvůli vyšším nákladům se zatím masivně nerozšířily, větší rozvoj se očekává teprve v následujících letech.

Jedněmi z průkopníků na českém trhu byly společnosti Datart a Tchibo, z nichž první je začala zavádět před třemi, druhá před dvěma lety. "Používáme jak systém automatizované cenotvorby, tak systém digitálních cenovek, který používáme od roku 2015, kdy jsme uvedli koncept Prodejna 21. století. Ceny na elektronických cenovkách aktualizujeme přes wi-fi, díky tomu máme ihned ve všech prodejnách novou cenu," říká mluvčí Datartu Iva Pavlousková. V tuto chvíli využívá digitální cenovky asi ve 20 prodejnách. Kvůli vysokým nákladům je zatím zavádí postupně, vybavení jedné prodejny totiž vyjde řádově na statisíce korun.

Společnost Tchibo nové cenovky odzkoušela na podzim roku 2016 v obchodě v pražské metropoli Zličín a od druhé poloviny loňského roku je zavedli ve všech 39 pobočkách v Česku a v 16 na Slovensku. "Elektronické cenovky se nám velice osvědčily, jelikož umožňují vysokou přesnost a rychlost naceňování. Navíc vypadají hezky a jsou pro zákazníky dobře čitelné," uvedl Tomáš Zahradník, ředitel obchodů Tchibo. Ceny stanovují každé pondělí s příchodem nové kolekce.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru