Sergio Marchionne, kanadsko-italský manažer, který zachránil před krachem Fiat a poté americký Chrysler, patřil v generaci současných šedesátníků k nejodvážnějším manažerům, jaké kdy globální byznys poznal. Pracoval skoro nepřetržitě, pil jeden šálek espresa za druhým a ke každému si zapálil cigaretu značky Muratti. Až do loňska, kdy mu lékaři tyto neřesti zakázali. "Pan Fiat", který proslul riskantními, až troufalými akvizicemi, prohrál svůj poslední boj včera v Curyšské univerzitní nemocnici. Osudnou se mu stala "rutinní" operace ramene, během které mu byl vyjmut zhoubný nádor. Během rekonvalescence se ale dostavily nečekané a velice závažné komplikace. Italský tisk spekuluje o srdečním záchvatu a následném kómatu, z něhož se už neprobral.

"Stalo se bohužel to, čeho jsme se nejvíce obávali. Sergio Marchionne, náš přítel, odešel. Jeho památku uctíme nejlépe tím, že budeme pokračovat v jeho díle," cituje britský list Financial Times Johna Elkanna z rodiny Agnelliových, která kontroluje společnost Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Elkann je předsedou správní rady koncernu. Byl to právě on, kdo do křesla generálního ředitele prosadil Marchionneho.

Společnost FCA už o víkendu oznámila, že na místo Marchionneho jmenovala Mika Manleyho, který předtím šéfoval divizi Jeep.

Proč si ho před mnoha lety Agnelliovi vybrali

Sergio Marchionne (66) patřil mezi nejdéle sloužící manažery v globálním autoprůmyslu. Do důchodu chtěl odejít v dubnu příštího roku. O něco déle ve funkci byl jenom Carlos Ghosn, šéf francouzsko-japonské aliance Renault-Nissan.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se